Saturday, May 23, 2009

INDONESIA : Nahas udara Hercules C-130 : 98 maut di Jawa

Indonesia salah menyalah
JAKARTA 22 Mei - Kerajaan Indonesia mendapat kritikan hari ini keranamengurangkan bajet ketenteraannya yang dikatakan menjadi punca nahaspesawat pengangkut Hercules yang meragut 101 nyawa minggu ini.

Penyiasat cari punca kemalangan
MAGETAN: Penyiasat menyelongkar di sebalik bangkai pesawat tenteraIndonesia yang hangus semalam untuk mengenal pasti punca kemalanganyang mengorbankan 100 orang. Menteri pertahanan berkata semua pesawatHercules C-130 akan direhatkan jika masalah mekanikal disahkan sebagaipunca nahas.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Hercules berada dalam keadaan baik
MAGETAN21 Mei - Tentera Indonesia hari ini menjelaskan bahawa pesawat HerculesC-130 yang terlibat dalam nahas yang meragut hampir 100 nyawa di sinisemalam berada dalam keadaan baik, malah melepasi satu ujianpenerbangan sehari sebelum kejadian itu.

Pesawat nahas lulus ujian
MAGETAN:Tentera Indonesia berkata, pesawat Hercules C-130 yang terhempas danmembunuh 101 orang, termasuk dua di darat berada dalam keadaan baik danlulus ujian penerbangan sebelum ia terhempas di sebuah perkampungan danmeletup.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Image
Nahas udara: 98 maut di Jawa
JAKARTA20 Mei - Sebuah pesawat usang tentera udara Indonesia Hercules C-130dilaporkan patah sayap kanannya sebelum menjunam ke bumi semasa hendakmendarat di Magetan, Jawa Timur mengakibatkan sekurang-kurangnya 98orang terkorban.

98 maut nahas pesawat
JAKARTA:Sebuah pesawat pengangkut tentera yang membawa 110 penumpang, terhempaske atas beberapa rumah dan terbakar di Jawa Timur semalam, mengorbankansekurang-kurangnya 98 orang, termasuk dua di darat.

Skru pesawat tentera tanggal
SURABAYA:Pesawat tentera yang terhempas ke atas dua rumah di Jawa Timur pagisemalam mengorbankan 98 orang didakwa saksi tercabut skrunya sebelumnahas.

No comments:

Post a Comment